Tuesday, September 6, 2011

Syawal : Yang Menang Dan Yang Kalah

Salam Aidilfitri buat semua pembaca-pembaca sekelian. Selamat menyambut hari kemenangan bagi semua umat Islam yang telah berjaya melunaskan perintah Allah ini dengan sebaik-baiknya. Selamat menyambut hari kekalahan bagi yang telah tewas dalam melawan kehendak dan hawa nafsu. Kebetulan raya kali ini jatuh di Hari Kemerdekaan maka raya ini pun telah digelar sebagai Merdeka Raya (no more kongsi-kongsi Raya tau!). Selamat menghayati Hari Kemerdekaan negara pula bagi yang sayangkan negara yang tercinta ini. Ironinya, Merdeka Raya juga boleh diistilahkan sebagai hari beraya bagi semua umat Islam di serata muka bumi, manakala yang merdekanya adalah syaitan-syaitan di seluruh sudut dan pelusuk alam. Berhati-hatilah, masa ini syaitan-syaitan juga telah mengumpul segala kekuatan dan strategi untuk menyesatkan umat manusia setelah selama sebulan terbelenggu. Masa ini juga boleh dikaitkan dengan kemaksiatan yang berlaku dengan berleluasa jika tidak tegar menahan iman.

Mengikut tahun Hijrah, telah cukup setahun saya berblogging dan menjelajah dunia maya, yang mana saya bermula dengan entri pertama yang bertajuk Raya Yang Paling Best & Yang Paling Tak Best yang confirm tak best langsung(macam la entri yang lain-lain tu best sangat). Bagi yang setia mengikuti blog saya, saya ucapkan jutaan terima kasih. Tanpa pembaca, nak menulis pun tak ada mood walaupun konon-kononnya saya menulis untuk kepuasan diri serta peringatan  untuk diri sendiri. Tapi memang betul, bila kita menulis tentang sesuatu tajuk, secara perlahan-lahan kita juga terhindar dari melakukan benda-benda buruk seperti yang diperkatakan dalam entri tersebut. Menulis blog ini juga tak lari dari menyatakan ketidakpuasan hati terhadap sesuatu perkara ataupun seseorang individu. Bukan apa, itu semua sebagai iktibar bagi orang lain di samping melepaskan tension yang terbuku di hati supaya ianya tidak akan menjadi barah, demi untuk kesihatan mental dan juga fizikal.

Dalam kita sibuk bergembira berhari raya ucapan takziah setulusnya juga harus dititipkan ke atas kematian jurukamera BERNAMA TV, Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor, 40, ketika bertugas di Somalia, 2 September lalu. Semoga rohnya berada di kalangan para syuhada dan orang-orang yang beriman. Alfatihah.

Mozar : Kalau nakkan ganjaran umpama berpuasa selama setahun, buatlah Puasa 6. Biar flush balik segala kolesterol dan lemak dalam badan dek kerana menyental lemang dan rendang tak hengat!

Dari Jauh Kupohon Maaf : Lagu Raya yang tangkap leleh semasa berada di perantauan dulu.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...