Monday, May 23, 2011

Takziah & Alfatihah

Salam takziah kepada semua keluarga-keluarga 16 mangsa kejadian tanah runtuh di Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa Sabtu lalu. Bacaan Alfatihah pula disedekahkan kepada semua yang telah kembali ke Rahmatullah, semoga kesemuanya mendapat tempat yang terbaik di sisi Allah s.w.t. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Dalam berasa sedih dan pilu dengan perisitiwa ini, terpalit juga rasa syukur dan redha bahawa anak-anak ini sedang berada di tempat yang baik-baik dan sedang melakukan aktiviti yang baik-baik. Allah lebih mengasihi mereka. Setiap benda dan perkara yang ada di dunia ini hanyalah pinjaman semata-mata. Apabila Allah menarik semula pinjaman-pinjaman tersebut, mahu tidak mahu kita sebagai insan-insan kerdil di sisiNya harus meredhakannya.

Mozar : Segala apa jua pinjaman-pinjaman dari Allah s.w.t haruslah dijaga dan dipelihara sebaik-baiknya agar Allah pula memberikan segala ganjaran dan kebaikan sebagai balasannya.
Wajah-wajah suci anak-anak dan petugas di hari kejadian. Ada di antara mereka yang tinggal beberapa langkah sahaja lagi menuju syurga. (Foto dikongsi dari Facebook Amin Idris)

 

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...