Wednesday, October 13, 2010

Nyampahnya aku...

Nyampah pasal apa...??? Tak pasal-pasal pagi-pagi buta dah nak nyampah sana sini apa hal? Ceciter ceciter sikit. Kalau nak tahu, nyampah ni adik beradik la dengan benci, getik, meluat, loya dan yang sewaktu dengannya. Kalau buat letak tangan di bahu mata ke atas macam Afdlin Shauki tu pun bolehlah dikira sepupu dengan nyampah juga. Biasanya perkataan nyampah ni orang perempuan yang biasa pakai (ala-ala benci manja le tu, nyampah I!).

Nyampah boleh jadi berbagai nyampah. Ada yang nyampah kat rakan sekerja, nyampah kat makcik kantin (ada ke?), nyampah kat jiran sebelah, nyampah kat boss (shhhh), nyampah kat suami (tak baek tau, baik salam cium tangan balik). Apa-apapun nyampah ni akan buat kita sakit jiwa dibuatnya kalau tak dilepaskan. Kalau boleh bersemukalah dengan orang yang anda menyampah tu dan settle baik-baik, mana tau tiba-tiba boleh jadi kawan baik pula. Ataupun satu lagi cara, kutuk kaw-kaw punya orang yang kita nyampah tu bagi dia sedar dan ada akal sikit, kurang-kurang dia akan tersentak dari lamunan nan poyo. Apapun benda dan tahap nyampah anda, saya teringin sangat nak dengar, kalau-kalau saya boleh menolong, ataupun kipas jadi lebih marak lagi, baru best!

Mozar : Nyampah kat orang yang buang sampah merata-rata, mentaliti kelas bawahan. Lepas tu buat muka macam tak pernah bersalah.

Sekadar video hiasan (ye ke..?), terimalah Cikgu Shida! (<--klik sini, kalau teringin sangat nak tengok le). Amaran : Segala gangguan mental dan fizikal hasil menontonnya adalah tanggungjawab anda sendiri. Jangan nyampah-nyampah, nanti cepat tua.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...