Monday, October 18, 2010

Kelakar Seram

Berdiri bulu romaku mendengarnya. Lawak yang dibuat tak kelakar langsung! Senyum pun tawar dan payau mendengarnya. Pernah mengalaminya? Selalu sangat, betul tak? Bila orang yang memang tak ada sense of humor nak buat lawak, inilah jadinya. Tapi bagi dia dah lawak pecah perut dah tu. Sekurang-kurangnya dia sendiri yang terkekeh-kekeh gelak. Contoh yang terdekat macam sesetengah peserta Raja Lawak yang lepas-lepas (bukan semua). Kadangkala seram sejuk mendengar lawak-lawak yang dilontarkan. Taknak gelak kesian, kalau gelak macam plastik la pulak. Kalau nak di 'boo' lagilah tak sampai hati.

Dalam suatu kes yang terpencil, kadangkala adalah juga bos-bos atau majikan yang bikin kelakar seram semacam ini. Namun, bagi yang 'kaki-kaki kipas' mahu tak mahu terpaksalah juga ketawa bagai nak rak. Kalau bukan seorang bos yang buat kelakar seram tu dah lama orang tu kena kutuk atau digelakkan balik. Kadangkala kesian juga orang macam ni, sebab lawaknya sentiasa tak menjadi walaupun terlalu mencuba, siap dengan mimik muka dan telatah yang pelik-pelik. Lebih baik berdiam diri daripada buat kelakar yang loya orang mendengarnya. Lontarkan pengalaman seram bulu tengkuk anda di sini supaya boleh dinilai tahap keseramannya bersama-sama.

Mozar : Mana lebih seram? Mendengar kelakar seram di tengahari buta atau berada di sebuah rumah usang di tepi hutan di malam-malam buta?

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...