Monday, October 25, 2010

Impian Oh Impian

Perdana Menteri? Jutawan? Bilionwan? Penyanyi tersohor? Ahli muzik??? Mana satu impian anda? Dah tercapai ke belum? Kalau belum, habis tu apsal masih membaca blog yang merapu ni. Gerak cepat! Realisasikan impian anda itu sebelum terlambat. Life is way too short (hidup ini teramat singkat). Cuma jangan cuba mengimpikan bulan dan bintang la sangat!!!

Berkata tentang impian ini, teringat pula akan satu siri popular sekitar tahun 1978 yang bertajuk 'Fantasy Island' (boleh Wikipedia kalau berminat). Siri ini berkisar tentang merealisasikan impian atau fantasi tetamu-tetamu yang kadangkalanya gila, mengarut atau tidak masuk akal dengan hanya mereka berkunjung ke pulau itu. Yang bestnya, di akhir rancangan tetamu-tetamu itu disedarkan tentang buruk baiknya impian mereka itu melalui tragedi atau musibah yang sengaja dirancang dan dicipta oleh team pengurusan pulau itu secara 'real life situation'. Ada tetamu yang merasa bahagia dengan impian mereka dan tidak kurang juga yang sedar akan keburukan impian mereka itu jika ianya diteruskan.

Jikalau adalah pulau fantasi sedemikian secara realiti best juga kan? Boleh le cuba-cuba rasa menggapai impian yang tak pernah tercapai walaupun ianya hanya seketika dan secara olok-olok. Ini merupakan salah satu impian juga. Walaubagaimanapun, sebaik-baik dan semurni-murni impian ialah berjaya dalam kehidupan di dunia dan di akhirat. Itulah maksud dan tujuan kita dihidupkan di atas dunia ini. Apa-apapun, sudi-sudilah coretkan impian atau fantasi anda di sini, kita tengok berapa gilanya impian anda itu, OK!

 
Mozar : Trademark siri 'Fantasy Island' ini ialah teriakan "Ze plane!(the plane), ze plane!" oleh si kemetot bernama 'Tattoo' (gambar). Otai-otai tau le siri ini.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...