Saturday, October 2, 2010

Rindunya....

Aduhai rindunya aku pada (dot dot dot). Anda sedang merindui seseorang atau sesuatu? Tidak salah rindu merindu kerana ia menandakan anda seorang yang normal dan punya hati dan perasaan. Kerinduan ini adalah suatu yang universal dan juga ditujukan kepada banyak perkara. Ada yang merindui kekasih, mak ayah, keluarga, kampung halaman, makanan, masa silam dan banyak lagi. 

Namun, sebaik-baik kerinduan adalah kepada Allah dan Rasul serta kampung halaman kita di Syurga nanti.  Tapi tak mengapa, lampiaskan sahaja kerinduan anda terhadap apa sahaja di sini, mungkin ada yang membaca dan ingin berkongsi rasa.  Apabila rindu menerpa maka akan terseksalah jiwa dan raga, hidup pun menjadi tidak keruan.  Makan tak kenyang, tidur pun tak lena.  Asyik terbayang-bayang pada yang dirindui menembusi apa jua di depan mata. Sedang merindu? Layanlah lagu yang agak syahdu di bawah ini sambil berkongsi rasa dan pengalaman.

Mozar : Rindu sang pungguk ada pasang surutnya bergantung pada tarikan graviti sang bulan. Kurang tarikannya, maka terkuranglah rindunya.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...