Thursday, October 14, 2010

Aku Seorang 'Pejuang'

Dah puas nyampah kat Cikgu Shida dalam entri yang lepas?(Oppss-sambil menutup mulut dengan kedua belah tangan), ada kaitan ke video hiasan itu dengan entri ini? Sori ye Cikgu Shida. Hari ini saya nak anda selongkar sikit kualiti positif yang ada dalam diri anda setelah puas menyampah di sana-sini. Kongsikan pengalaman kehidupan positif anda itu di sini. Tajuk entri kali ini, dalam bahasa Inggerisnya adalah 'I'm a fighter'. Pengalaman seorang fire fighter, jet fighter atau street fighter(?) pun amatlah dialu-alukan, lebih-lebih lagi veteran perang, pesara tentera atau pesara polis. Semestinya mahal tidak ternilai pengalaman-pengalaman seperti itu.

Bagi anda yang dari golongan rakyat biasa, apakah peristiwa atau kejadian dalam hidup anda yang menjadikan anda seorang 'pejuang'? Anda juga wajar digelar pejuang bilamana anda telah berjaya melepasi segala ujian dan dugaan yang maha berat dari Allah s.w.t. Maka itu, sudi-sudilah kongsikannya di sini semoga sekurang-kurangnya ia dapat memotivasi dan menginspirasikan pula insan-insan lain yang kurang bernasib baik. Bagi yang telah berjaya, andalah pejuang dan perwira sejati yang sentiasa positif dan bersemangat waja dalam menempuh kehidupan. Sesungguhnya diri anda begitu berharga.

Pengalaman yang anda ingin kongsikan di sini tidak kiralah samada anda survive dalam penyakit kronik, kemalangan, sesuatu musibah atau apa jua kesulitan hidup. Pengalaman saya sendiri ialah apabila beberapa kali gagal dalam pelajaran yang mana akhirnya berjaya juga menggenggam segulung ijazah. Pengalaman sedemikian telah banyak mematangkan diri dalam menempuh kehidupan sehingga menjadikan diri lebih tabah, sabar, syukur dan positif dalam apa jua dugaan yang mendatang.

Mozar : "Apa pun yang terjadi...berjalanlah tanpa henti" (Melawan Kesepian-nyanyian Dato' Siti Nurhaliza)

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...