Wednesday, January 12, 2011

Tolong Ingatkan Aku...

Andai aku LUPA tolong ingatkan aku :-
1. Agar sentiasa mencintai Allah dan Rasulnya Nabi Muhammad s.a.w.
2. Agar menjaga tiang agamaku supaya tidak roboh dimamah anai-anai(syaitan durjana) sekaligus menjaga segala rukun Islam dan rukun Iman.
3. Agar sentiasa bersyukur di atas segala kurniaan Ilahi samada yang aku suka ataupun tidak.
4. Agar sentiasa menjaga kehormatan diri, keluarga dan keturunanku.
5. Agar bersifat jujur serta amanah dalam segala hal.
6. Agar bersifat kasih serta mengasihi akan segala insan dan makhluk di sekelilingku.
7. Agar menjauhi segala sifat2 Mazmumah dan mendekati sifat2 Mahmudah.
8. Agar sentiasa berusaha memajukan diri, keluarga, masyarakat dan agamaku.
9. Agar bersederhana dalam segala hal.
10. Apa yang aku tertinggal di sini.

Andai aku LUPA, tolong ingatkan aku (versi merapu) :-
1. Supaya gosok gigi sebelum tidur walau mengantuk macamana sekalipun.
2. Supaya kunci jam/set alarm untuk bangun sembahyang subuh esok.
3. Gosok baju awal2 supaya tidak kelam kabut nak ke tempat kerja.
4. Bagi makan ayam, itik, kucing dan ikan (lupa lak, tak bela apa2 binatang pun. Korang ada?).
5. Renew road tax dan insurans. Nanti kena saman kalau takde.
6. Check email, facebook dan blog (yang ni takkan lupa kot sebab kalau tak buat rasa tak lengkap hariku-ngulat pun ya).
7. Kalau beras dah tinggal sikit. Boleh le singgah kedai beli.
8. Bila rancangan feveret di TV dah start.
9. Kunci pintu dan tingkap dengan mangga yang sebesar alam. Penyamun dan perompak dah tak kira shift dah sekarang ni.
10. Supaya tidur, hari dah jauh malam. Udah2 le berfesbuk dan berbloggingnya tu.

Mozar : Andai aku INGAT, tolong LUPAkan aku perkara2 silam yang menyakitkan hati. Aku tidak mahu hidup dengan masa silam.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...