Thursday, December 30, 2010

Tahniah Malaysia!

Kerana menjuarai Piala AFF Suzuki buat pertama kalinya. Perlawanan akhir yang sungguh mendebarkan. Walaupun Malaysia boleh dikatakan berada di kedudukan selesa namun asakan demi asakan pasukan Indonesia membuatkan para penonton resah gelisah dan tidak senang duduk. Tahniah dan terima kasih kepada wira-wira bolasepak kita. Tahniah lebih sedikit kepada jurulatih K Rajagobal, Mohd Safee Mohd Sali, selaku penjaring gol terbanyak Kejohanan dan juga Khairul Fahmi Che Mat selaku penyelamat gawang terhebat.

Disebabkan kejayaan yang diraih mereka, kita cuti esok! Tahniah juga kepada rakyat Malaysia yang tidak jemu-jemu memberikan sokongan kepada pasukan kita. Walaupun berkali terluka oleh persembahan buruk pasukan kita di masa-masa lalu, namun kita masih lagi tegar menyokong mereka. Itulah sikap yang sebaik-baiknya yang perlu ada di hati setiap rakyat Malaysia yang bertamadun. To forgive and to forget. Tiada dendam-dendam kesumat di hati setiap orang, tidak kira bangsa, tidak kira agama.

Mozar : Dalam memberi sokongan, jangan jadi lalang. Sekejap 'boo', sekejap sokong. Tak mahu sokong, dok diam-diam aje. Nak sokong, sokong sampai ke detik-detik terakhir sehingga wisel penamat perlawanan terakhir dibunyikan.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...