Tuesday, November 2, 2010

Ketawa Itu Penawar Duka

video

Ish ish ish...dahsyatnya ketawa dia. Betul ke seekor monyet boleh ketawa begitu sekali (tanpa suara dubbing)? Siapa yang tak ketawa kalau kena geletek, kan? Mr. Bean, mungkin. Ketawa merupakan penawar duka dan stress. Menurut kajian para penyelidik, ketawa juga elok untuk kesihatan jantung (baca di sini ). Oleh itu, banyakkanlah ketawa untuk kesihatan asalkan jangan terlebih sampai berguling-guling. Ingat-ingat le juga, dah terlepas ke titian Siratulmustaqim? (orang-orang tua kita selalu pesan). Nak ketawa boleh, jangan sampai tak ingat dunia sudah!

Hidup tanpa tawa dan gurauan memang agak bosan juga. Maka jadilah macam kehidupan Mr. Bean yang hidup dalam persekitaran yang kelihatan agak membosankan baginya. Dia hampir-hampir tak pernah ketawa tapi orang lain yang ketawa melihat gelagatnya. Naluri manusia seboleh-bolehnya akan cuba berlawak di mana sahaja dan kadangkala tak kira masa. Adakah anda atau ada kawan-kawan anda yang ketawa tak ingat begini? Cerita lah sikit. Kalau anda ada cerita tentang orang latah pun OK juga.

Mozar : Ketawa tak hengat bila tengok orang jatuh tersungkur/terlentang, tapi bila diri sendiri terjatuh, ketawa tu delay dalam 2,3 hari kemudian.

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...