Tuesday, November 23, 2010

Lagu-Lagu Kenangan Cinta

Hari ini marilah kita layan entri cintan cintun pula setelah beberapa entri yang agak merapu. Dah lama tak buat entri jiwang karat ni. Sesekali kita perlu layan juga berbagai rencah emosi yang abstrak dan unik kurniaan Allah s.w.t ini. Cinta hanya dapat dirasai, tidak dapat disentuh. Cinta itu suci dan tulus asalkan diiringi dengan cara yang Islami, yakni tidak melanggar batas-batas yang ditetapkan oleh syarak. Adakah anda pernah bercinta? Tidak kiralah cinta monyet, cinta pandang pertama, cinta palsu(pun ada ke?) atau cinta suci ke jinjang pelamin. Pasti ada lagu-lagu kenangan cinta indah anda yang mengusik jiwa dan terus tersemat di sanubari anda sehingga kini. Bila sahaja mendengarnya boleh membuai-buai perasaan anda. Walaubagaimanapun, tidak kurang juga orang-orang yang pernah mengalami kegagalan dalam bercinta. Bagi mereka, pasti banyak juga lagu-lagu kenangan frust yang mereka layan hingga meruntun kalbu dan perasaan sambil berlinangan airmata.

Apa jua mood lagu-lagu yang menjadi kenangan abadi anda itu, bila terdengar sahaja ianya dimainkan pastinya akan membuatkan anda tersentak dan terus menghayatinya hingga habis. Apakah lagu-lagunya? Kongsikannya di sini. Apa-apapun, sebaik-baik perhubungan cinta biarlah ianya sehingga berjaya membina mahligai perkahwinan yang indah. Buat isteriku dan isteri-isteri solehah di luar sana, dengarkanlah lagu 'For The Rest Of My Life' oleh Maher Zain ini. Semoga semakin subur perhubungan cinta antara suami-isteri hingga ke akhir hayat. Bagi yang putus cinta di tengah jalan, teruskan mencari cinta yang sebenar yang seharusnya datang dari hati yang tulus suci.

Mozar : Lagu-lagu cinta yang asyik mahsyuk banyak datangnya dari lagu-lagu era 80-90 an. Budak-budak muda sekarang pun ramai yang asyik layan karaoke lagu-lagu daripada zaman ini.

Sepi Seorang Perindu - lagu yang releven untuk setiap masa dan ketika bagi insan-insan yang sedang hangat bercinta

No comments:

Post a Comment

Pecah kaca pecah cermin, lepas baca harap komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...